U prostorijama Fudbalskog saveza Crne Gore danas su predstavljena dizajnerska rješenja amblema fudbalskih takmičenja u našoj državi.
Autori amblema su Andrija Ćetković i Marko Lalić, diplomci Fakulteta vizuelnih umjetnosti Univerziteta Mediteran. Ćetković i Lalić su prethodnih pola godine, prateći instrukcije FSCG, radili na izradi amblema za Telekom 1.CFL, Drugu ligu, Kup Crne Gore, Futsal ligu, kao i Omladinsku i Kadetsku ligu.
Prilikom predstavljanja rješenja, koja je Izvršni odbor FSCG usvojio na sjednici održanoj 26. juna, autori su govorili o motivima kojima su se rukovodili u procesu rada.
– Prilikom izrade amblema za Prvu ligu Crne Gore za ideju vodilju imali smo težnju ka uspjehu, odnosno trofeju za koji se svi timovi bore. Trofej je predstavljen zlatnom bojom koja se nalazi u sredini prema kojoj su usmjereni kraci, čime su predstavljeni klubovi koji se bore za trofej. Ako krake posmatramo zajedno, izgeldaju zagrljeni i formiraju oblik zvijezde. Kod Druge lige željeli smo da prikažemo da se fudbal u Crnoj Gori igra u svim krajevima, od krševitih planina do modrog mora. Amblem je kružnog oblika i kroz linije i forme predstavlja pogled sa planina ka moru. Za izradu rješenja za Kup Crne Gore odlučili smo se za stilizaciju trofeja koji se dodijeljuje pobjedniku takmičenja, rekao je Marko Lalić u predstavljanju rješenja za Telekom 1. CFL, Drugu ligu i Kup Crne Gore.
Amblem koji će biti zaštitni znak Futsal lige pravi jasnu razliku između „malog“ i „velikog“ fudbala, dok su kod rješenja za Omladinsku i Kadetsku ligu uvaženi specifični momenti uzrasta igrača koji nastupaju u ova dva takmičenja.
– Amblem futsal lige donosi manji oblik, jednu zbijenu formu kojom smo željeli da prikažemo razliku između malog i velikog fudbala. Kada se zajedno posmatraju svi elementi amblema dobija se forma igrača, sastavljena od manjeg terena kojim je predstavljena specifičnost futsala i glave koja zapravo predstavlja loptu kojom se igra ovaj sport i koja je, zbog specifilčne težine, puna. Logo Omladinske lige je jajolikog oblika, sa sokolom i zlatnim pogledom, odnosno pogledom ka zlatnoj budućnosti i potencijalno velikoj karijeri. Kod izrade logotipa Kadetske lige koristili smo se većim brojem boja kako bi naglasili da se u tom uzrastu fudbal još uvijek doživljava kao igra.
Potreba da takmičenja dobiju svoj vizuelni identitet prepoznata je u Fudbalskom savezu i kroz predstavljena rješenja se u potpunosti ostvarila.
– Zahvaljujemo se Marku i Andriji na izuzetnoj saradnji i odlično obavljenom poslu na izradi rješenja koja će biti zaštitni znak naših stalnih takmičenja. Želja nam je bila da sva takmičenja dobiju svoj vizuelni identitet i budu zaštićena prepoznatljivim amblemima. Vjerujemo da ćemo, sa rješenjima koja su danas predstavljena, uspjeti u toj namjeri. Takođe, zajedno sa autorima rješenja, vodili smo računa i o našem generalnom sponzoru, Crnogorskom Telekomu, pa je logotip Telekom 1. CFL, koji je u originalnom rješenju u bojama Saveza, prilagođen njihovim kompanijskim bojama, rekao je Branko Latinović, portparol FSCG.
Kompletnu prezentaciju rješenja, urađenu od strane autora, možete pogledati OVDJE.